Tuesday, July 11, 2006

*wink* *smile* *sengih* *sigh*

Kata orang manusia ni "rambut sama hitam tapi hati lain-lain". Tu memang betul... Tu memang ungkapan yang aku rasa memang 100% tepat. Kadang2 kita tengok manusia muka dah cam pecah pintu tapi hati baik giler, tapi ada sesetengah orang tu pulak nampak cam beradab dan bertamadun tapi biadap la sesangatnya. Itulah manusia. Macam tu la jugak dalam segi lain2 nya. Mak aku selalu pesan jangan memandang orang pada luaran. Bahkan dia selalu pesan ngan aku kalau nak cari pasangan hidup jangan pentingkan sangat rupa dan harta. Sebab semua tu tak menjamin kebahagiaan. Mak aku selalu kata dalam dunia ni duit boleh dicari. Mana ada kesungguhan dan keinginan di situ ada kejayaan. Yang penting hati dan sikap seseorang. Aku selalu ingat pesan mak aku. Tapi sampai sekarang pun aku hidup seorang lagi. Aku tak pernah memilih. Yang penting dia boleh terima aku yang begini seadanya aku.

Banyak nya aku melalut. Bukan nak mencari simpati tapi lepas baca apa yang ditulis oleh faisal si budak jawe tu teringat pulak sifat manusia ni dan dengan tak sengaja dikaitkan pulak dengan diri sendiri. Tu la..... Kadang cerita yang seperti itu boleh menyedarkan kita tentang kehidupan.

Pasal diri aku dan masalh yang melanda ni, aku lagi heran. Aku ni bukan ada kecantikan untuk dimegahkan, bukan ada harta untuk dibanggakan tetapi apa sangat la yang nak dikejar oleh si penyihir tu terhadap aku. Aku ni seorang yang biasa dan humble. Hari ni aku rasa macam tak sihat sangat. Masa tengah berjalan nak datang keje tadi aku tiba2 rasa macam nak pitam. Aku terpaksa duduk sekejap. Apa nak jadi dengan badan aku ni. Malam aku tido tak lena. Memang susah sangat nak tido kalau belum pukul 3 pagi. Eye bag aku dah lebam. Dah ramai orang sekeliling aku tegur aku. Tapi apa aku nak buat. Mata aku susah nak pejam. Payah la sesangatnya. Kalau letih sangat pun pukul 1 pg baru aku boleh tido.

Kadang2 aku tengok tv sensorang aku rasa bosan. Tapi kalau aku buat2 tido, aku rasa macam membodohkan diri aku jer. Macam mana nak handle masalah ni pun aku tak tahu!!

Caiyok!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Awk, org nk buat jahat tak pandang rupa, harta dsb. Dan persepsi manusia tentang kecantikan tak pernah sama.

Begitu juga takrif bahagia pada setap individu, ia berbeza.

Sy pernah bahagia, pernah sehingga tahap memeterai ikatan tapi sampai pada satu masa sy dapati takrif bahagia itu telah berbeza dari dahulunya. Bila cinta mula diukur pada wang dan harta, sy disingkirkan bersama segala yang telah tercipta.

Dan persepsi saya mengenai bahagia dan cinta sudah berubah.

Kesimpulannya, kebahagiaan hanya tercipta bila kedua pihak saling ikhlas dan menerima satu sama lain segala baik dan buruknya.

Skrg sy rasa lebih selesa hidup solo.

Tp kesian juga awk tinggal kat umah sengsorang. Cariklah housemate sorg. At least ada teman bercakap.

Itali juara.. yeahh..

8:38 AM  

Post a Comment

<< Home