Wednesday, July 26, 2006

Aku MengalamiNya Lagi (Bomoh Lagi!)

Sepanjang tempoh kekecewaan aku ni, aku ada seorang bestfriend (he is a guy). He the one who is taking care of me and always be my side when i need him. Within a few days, i feel that i hate him so much. Bukan setakat dengar suara.. nak tengok muka pun tak boleh. Aku dah tatau apa aku nak buat. Sampai satu hari tu, dia bercakap sorang2 macam bercakap dengan aku. Kawan dia yang talipon aku. Kawan dia cakap macam aku gangguan dalam diri dia. So kawan dia bawak dia pegi jumpa ustaz untuk tanya masalah dia. Lepas balik dari sana, dia dan kawan dia datang jumpa aku. Dorang citer ngan aku yang Ustaz tu ada kaitkan dengan masalah bomoh yang aku hadapi dulu. (Dia tersabit dengan benda bomoh yang aku ada tu sebab dia menolong aku).

Masa time dia jumpa aku, jangan ceritalah betapa aku bencikan dia. Aku sendiri pun dah bercakap dah tak berbutir bunyi. Aku sendiri tak sedar apa yang aku cakap. Dorang dok suruh aku mengucap apa semua. Lepas sejam baru aku okay. Tapi aku still tak leh tengok muka dia. Macam benci semacam.

Sampai macam ni sekali dia buat pada aku. Aku tak tahu apa nak kata. Kenapa dia nak ikat aku sampai macam ni sekali. Adakah salah aku kerana semua ini. Aku nak balik kampung nak ubatkan diri aku sendiri sekali lagi. Mengikut kawan aku, ustaz tu kata budak yang bomohkan aku tu dah tindan balik apa yang dia buat kat aku dulu. Ntah la aku tatau apa aku nak rasa..

AKU TAKUT SEBENARNYA NI!! TAKUT LA SANGAT2. YA ALLAH YA TUHANKAN AMPUNKAN DOSA AKU DAN LEPASKAN AKU DARI SEMUA NI>

Note: Aku bukan minta simpati tapi aku sendiri tatau apa yang aku harus lakukan.. Please do advise me!!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Erms... sound really troublesome for u. Be patient, this kind of thing will take a long time to solve. Took this matter like a test from god to see how patient u are.

Nak balik kg eh? sementara kat kampung tuh cari daun mengkuang dan letak di setiap penjuru kat rumah yang menetap sekarang nie...almaklum la itu selalunya "pot" dia..

Question. what are u scare of? god or the demon?

- sometimes the answers lies in the question.

Percaya.Yakin.Kepada Kekuasaan Allah dan JanjiNya kepada orang yang beribadat dan mengingatiNya dan Nabi yang diutuskan olehNya

4:33 AM  

Post a Comment

<< Home