Thursday, May 25, 2006

Heard, Saw, Seen Hear !!!

Photobucket - Video and Image HostingKekadang kita manusia ni kerap kali mencari kesalahan orang lain tapi tak nampak kesalahan diri sendiri. Kadang2 kita terlalu mengeji orang sampai kita terlupa untuk menilai diri sendiri. Kekadang kita terlalu memuji diri sendiri hingga kita terlupa untuk menoleh melihat kelebihan orang lain.

Bukan kita perlu memuji, menyesali atau mengeji diri sendiri tapi dengan menoleh dan melihat kelebihan dan kekurangan orang lain kita dapat mengajar diri kita tentang kehidupan. Mengajar diri kita bagaimana untuk lebih menghargai diri sendiri. Mengajar diri kita untuk lebih sabar dalam mengharungi dunia hari ni.

Aku bersyukur kerana diberi peluang oleh syarikat untuk mengikuti kursus yang begitu excellent. That was the very extraordinary course that i ever attended before. Kursus ini mengajar aku untuk melihat ke dalam diri sendiri. Mengajar untuk mengkaji diri sendiri. They teach me how i can dig inside and find my inner strenght somewhere deep inside. Sebelum ni aku tidak pernah mencuba untuk mencari kekuatan dalaman diri aku apatah lagi untuk mencari dan mengerti tentang kehidupan seharian. Selama ini aku hidup dengan sekadar menjalani hidup aku dengan apa yang ada, apa yang aku mampu dan tidak mencuba untuk melakukan yang paling terbaik sekadar yang baik sahaja.

Aku berterima kasih kepada diri aku kerana menyedari dan memahami erti kehidupan sebenar sekarang. meneliti ke dalam diri sendiri dapat menyedarkan anda betapa bertuahnya diri anda berbanding dengan diri anda sendiri.

2 Comments:

Blogger the artist and i said...

benci arr dok tgk tgkkkkkk!!! p arr balikkkk.. hahahhahaha..
yeah.. we learnt more during that time!! mula2 cam bengang je kan... very the bengang!! tapi lama2.. tokleh tipu.. agak best jugakk.. ahhahahahahaa... apapun, new experiences!!!

4:47 AM  
Blogger Ariza & Wan said...

memang mula2 tu rasa macam nak balik jer... bengang tu Tuhan ajer yang tahu kan.. tapi kena admit la... akhirnya there is something for us to learn...

erms... GOOD FOR US!

5:36 AM  

Post a Comment

<< Home