Tuesday, May 16, 2006

seniority, profesionality...etc

Pernah kah anda rasa marah, geram, menyampah dan sebagainya terhadap sesuatu atau seseorang.Itulah yang aku rasa saat ini. Jenis diri aku ni tak dapat nak menyembunyikan apa yang saya rasa kerana saya bukan jenis orang yang hipokrit dan berpura2. Biasanya aku akan luahkan apa yang aku rasa. Begitulah juga dengan kes yang aku hadapi sekarang. Tapi benarlah...seperti yang kita lihat dan perhatikan dalam kehidupan seharian kita, manusia sukar menerima teguran orang lain apatah lagi kalau teguran atau pertanyaan itu adalah kebenaran yang sebenarnya. APa yang kita harus letak pada orang yang sebegini? Seperti yang aku tulis sebelum ini....aku ingin jadi seperti adlin aman ramli yang jujur dalam berkata2 dan ikhlas dalam bercakap.... tapi setelah aku berkata kebenaran aku dicela sperti yang berlaku pada MAwi... apabila dia jujur dia dicela dan diperkatakan... Itulah yang aku hadapi.

kepada yang berkenaan -> http://www.myspace.com/dymnet

Ko ni kan cuba la profesional sikit... benda2 peribadi buat apa nak campuradukkan kat ofis.. dok hempas2 barang cam tu.. apa la... kalau product request tu dah isi kasi la aku.. tu kan keje aku... buat apa ko nak ego sangat!

ko ada tulis kat aku pasal pantang orang pangai cam aku kan! aku takder pantang larang apa sebab aku tak heran ngan orang! sebab ko ada pantang yang ko emo sangat kan! lain kali tak yah la ada pantang larang tu. sian kat ko emo sorang2. aku mana ada emo aku cuma menyatakan ketidakpuasan hati aku. tu jer.

elok2 aku dah diam.. dah leh tego ko sikit2 ko buat perangai laks... dok perli2 aku buat apa. secubit pun aku tak heran... bukannya aku ada hutang ngan ko seduit... ko tu yang hutang terima kasih ngan aku adala. bukan mengungkit tapi ingat mengingati... pasal tumpang aku, pasal ajar ko komputer nasib baik aku tak sempat nak ajar bahasa inggeris kat ko. ko takkan tak perasan bahasa inggeris ko yang lintang pukang tu, at least aku elok skit la.. kurang2 family aku speaking. kurang2 bapak aku pegawai bank, kurang2 mak aku keje bank, kurang2 adik badik aku semua bagus2, keje bagus2, belaja bagus, malas nak senarai semua banyak sangat... kang ko tak larat nak baca lak! bukan nak ego nak ingatkan ko jangan pandang orang sebelah mata, nanti orang pandang ko jeling jer tau! bahasa inggeris ko level adik aku yang darjah 4 jer kalau ko nak tau. ko ingat orang kat opis tu ada masa nak layan kerenah ko. ko baru nak sedar ker ko tu baru 25, sebelum ni ego sangat macam dah umo 30. pengalaman idup ko ngan aku jauh berbeza... aku dah tempuh macam2. takat pangai cam ko ni dah berlambak aku jumpa... ko ingat selama ni orang buat tatau tu orang suka ngan pangai ko tu, cuma orang malas nak layan. ikut jer la... aku bukan nak menulis sangat kat sini tapi since ko dah perli aku semalam kan so aku tulis la apa yang berbuku. dari aku sabar jadi tak sabar cam ni. ko ni kan emo sangat la. aku mana ada emo. mana ada nangis2. sebab hati aku ni keras... tau tak??!

nak tunjuk sedih kat manager ker tetiba bila dorang masuk ko nangis. Perluker semua tu! aku tak heran ni.. bapak lebih dari mampu tanggung aku... dia keje besar, gaji besar.... tapi aku malas nak nyusahkan dorang.... aku budak bandar la aku ada profesionality, mana ada aku hempas2 barang ker aper ker.... masa keje2 la. takder aku nak perli2 ko. ada aku tarik muka kat ko, paling kuat aku buat tatau jer.... tatau la plak kalau budak kampng cam ko ni memang pangai cam tu.

Daripada dok perli2 aku macam tu baik ko suh jer COngo Kesayangan tu call aku terus kan senang... Oppsss lupa.... mana boleh kan nanti ko jeles plak. tapi daripada dok perli cam tu aku tak berasa sikit pun so kalau nak buat aku berasa suh jer congo call aku lagi senang. Suh dia marah ker aper ker.. kalau dia nak marah la...

okla... kalau aku ngikut ko ni.. dengan aku2 jadi bodo. ok la... ikut ko la tapi jangan sampai nyusahkan aku sudah la.... aku buat keje aku sudah...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

em....teruknyer ayat ko nie..mcm org yang takder perasaan marah orang....ko ingat ko nie marah n kutuk org ko baiklah...kononyer nak tunjuk ko nie baguslah blh sound org direct2 tp ko sound mcm org yang guna akal..fikirlah...em...kononyer ko lepas perasaan kt org tu ko puaslah,... tapi tak... ko yang tak betul sumpah2 orang ingat ko tu bagus sangat ker~!!! aku dah kenal ngan ko dah lama dah..~!!dh tau perangai ko mcmaner..~!! mudah melenting~!! kalu ko buat takper tp kalau org lain ko marah n sumpah2 guna perkataan kesat psal tu ko takder boyfriend smpai skrg kan....em...pompoun2...berubahlah~!! ko tu makin tua bukan makin muda...tp still tak sedar diri...berlagak lebih~!! takyah lah nak tunjuk kt org dlm blog ko yg ko mare2 atau...ko nak mintak simpati..takder gunanyer,...psl takder org yg simpati ngn pompuan mcm ko nie...taj=k sedar diri...
berlagak lebih.~!!penipu besar lak tu...suka menunjuk n cakap besar.. semua kawan2 ko taulah ko tu suka berlagak~!!! cam baguz...jer....

9:55 PM  

Post a Comment

<< Home